Eiffeli torni jalamile püsti pandud 13 000 istekohaga Pariisi olümpia rannavõrkpalli areen on nõnda maaliline, et see jäädvustatakse kahe nädala jooksul ka maalile.
PM PARIISIS ⟩ Olümpia maaliliseim objekt jäädvustatakse 14 päeva jooksul igavikku
Nimelt veedab britt Peter Spens järgmised 14 päeva sealse (meedia)tribüüni viimasel real 330-meetrist raudiludust ühes rannavollega lõuendile jäädvustades.
Kui me tööhoos kunstnikult uurisime, kuidas ta säärase tööotsa sai, tõmbus ta nägu muigele ja kostis: «47 aastat järjepidevalt töötades.»
Spensi CV on tõepoolest muljet avaldav. Pärast 1983. aastal Bristoli kunstikooli lõpetamist veetis ta esmalt kümmekond aastat Prantsusmaal, Drome’i piirkonna maastikke pintseldades, kuniks naasis 1996. aastal kodumaale: eesmärgiga jäädvustada lõuendile Londonit. Selle täies eheduses.
«Minu jaoks annavad nii mäed kui ka pilvelõhkujad sama efekti – nad on mõlemad üüratud,» on enda sõnul «linnamaastikku» maaliv britt NY Timesile öelnud. Viimase 30 aasta jooksul on ta üles maalinud kõik kuulsamad Londoni hooned ja vaated ning ühe säärase töö käigus sattuski ta kogemata olümpiapüünisesse.
Nimelt jäi Spens 2011. aasta sügisel Millbank Toweri pilvelõhkuja viimastelt korrustelt Londoni horisonti maalides silma ühele olümpiaülekannetega (OBS) tegelevale naisele, kes oli parasjagu linnaplaanide osas eeltööd tegemas.
Nähes, et neid samu katteplaane on võimalik ka maalida, sähvatas naisel uitmõte: äkki võiks Spensi kuidagi kaasata ka olümpiale!
«Mõtlesin selle peale veidi, kuid leidsin üsna kiiresti, et see on äge mõte,» sõnas britt, kes veetis 2012. aasta Londoni olümpial nõnda mitu päeva Horse Guards Parade’i paleed ja selle ette püstitatud rannavõrkpalli areeni maalides.
Kuivõrd projekt õnnestus, kaasas OBS Spensi ka 2016. aasta Rio mängudel, kus ta sai maalida Copacabana rannale püstitatud rannavolle areeni.
The #Rio2016 #BeachVolleyball on Copacabana impressions captured by Peter Spens about to be unveiled: https://t.co/I3GAnTRaCX pic.twitter.com/tTVRtdzBuR
— Volleyball World (@volleyballworld) November 9, 2016
2021. aasta Tokyo mängud jäid britil olude sunnil vahele – ettepanek talle küll tehti, ent COVID… –, kuid tänavu Pariisis on ta taas kohal, ikka rannavollet jäädvustamas.
Siin pole tema ülesandeks muud, kui Eiffeli torni maalimine ja Postimees tabas Spensi kahenädalase töötsükli teisel päeval, mistõttu oli taies veel võrdlemisi algusjärgus.
«Mul on lisaks veel mõned väiksemad maalid töös, kuid üldiselt töötan siin ainult selle suure, Eiffeli maali kallal,» poetas Piens, misjärel andis mõista, et kuigi small-talk on meeldiv, sooviks ta meelsamini rahus edasi töötada.
«Ma pean siiski keskenduma, et seda maalida, seega palun. Aga pilti võite teha küll, jah,» ennetas ta järgnevat küsimus, olles näinud, kuidas taskust telefoni välja võtan. «Ja kui tahate veel rohkem pilte näha, siis skanneerige seda. Nüüd ma aga jätkaks, kui lubate.»
Kunstniku palvel me teda rohkem ei seganud, vaid skaneerisime ette antud QR-koodi. Tulemuseks oli Spensi 2009. aastal asutatud Cranley galerii koduleht, kus saab näha tema eelmistel olümpiatel ja ka 2017. aasta rannavõrkpalli MMil maalitud töid.
Another brilliant image by Peter Spens on display at the Cranley Gallery pic.twitter.com/NORM38Cj6I
— Sarah Butterfield (@SHA_Butterfield) November 28, 2016
Ka teised välismaa väljaanded pole pintsliga osavalt ringi käivalt britilt ülemäära palju lauseid saanud. Kohalikule ajalehele Les Sportives poetas ta siiski, et kunstniku jaoks on tegemist arusaadavalt erakordse asukohaga, mis esitab seeläbi ka erakordseid nõudmisi.
«Siin on väga palju arhitektuurilisi elemente, mistõttu tuleb kõikide elementide vahelised proportsioonid täpselt paika saada. See kõik on äärmiselt keeruline ja võtab aega 14 päeva,» lausus ta, andes otsekui samamoodi mõista, et rohkem palun teda mitte segada.
Ja Les Sportives ei seganud samuti, soovides talle vaid jõudu tööle. Nagu tegime seda ka meie.